وصیت

متن کامل وصیت نامه حجت السلام والمسلمین سید احمد خمینی

بسم الله الرحمن الرحیم

با امید به رحمت واسعه حضرت حق جل جلاله و ایمان به حقانیت آنچه حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم آورده است و با اقرار به تبعیت محض از معصومین بزرگوار بخصوص مولای متقیان امیر مومنان و خلیفه بلافصل رسول اکرم صلی الله علیهما و آلهما .

اینجانب احمد خمینی فرزند امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در تاریخ 30/ شهریور 71 هجری شمسی مطابق با 23/ ربیع - الاول/1413 قمری چند سطری به عنوان وصیت می نویسم تا به این اصل اسلامی عمل کرده باشم .

1. وصی خود فرزندم حسن خمینی را قرار دادم تا در صورت امکان به آنچه مورد نظرم است عمل نماید انشاءالله خداوند به ایشان پاداش خیر دهد .

2. مرا حتی المقدور نزدیک پدر عزیزم و مراد و امامم دفن کند تا شاید به حساب حضرت امام فاتحه ای هم نصیب من سراپا گناه گردد و خداوند به خاطر آن حضرت مورد لطفم قرار دهد .

3. بعد از من کار مرقد حضرت امام با ایشان است تا به کمک و هدایت برادر عزیزم جناب حجة الاسلام آقای انصاری که با در نظر گرفتن تمامی جهات بهترین فرد و دلسوزترین شخص نسبت به حرم حضرت امام است کارهای آنجا را بعد از من دنبال کند، بعد از من حسن خمینی تولیت آن مزار شریف را عهده دار باشد .

4. کلیه اعلامیه ها و کتابها و نوشتجات حضرت امام قدس سره بعد از من در اختیار حسن خمینی است که هرگونه می خواهد چاپ و منتشر کند و در صورتی که وضع مالی خانواده ام خوب نباشد از درآمد آن برای گذران زندگیشان استفاده کند والا بهتر است پول حاصل از آن به فقراء و یا خرج حرم امام گردد درآمد آن مال همه افراد خانواده است، کار مؤسسه نشر امام نیز با صلاحدید حسن آنگونه که تشخیص می دهد است .

5. کتابهائی که در دفتر فرهنگی است و متعلق به من است در صورتی که خانواده ام (فاطی) احتیاج مادی داشته باشد بفروشند و پولش را در اختیار او بگذارند ولی بهتر است همه بچه ها از آنها استفاده کنند در صورتی که نه احتیاج مادی باشد و نه بچه ها از آن استفاده می کنند به کتابخانه آیت الله العظمی آقای نجفی سپرده شود تا طلاب از آن استفاده کنند و اگر حرم امام دارای کتابخانه شد در آنجا گذارده شود .

6. کلیه اثاث منزل که مال من است به همسرم بخشیدم، البته اثاثی که مربوط به من است خیلی ناچیز است .

7. من شخصا در هیچ بانک و مؤسسه ای و یا شرکتی و از این قبیل وجهی ندارم و اگر مختصر پولی در بانک تعاون اسلامی دارم شهریه های مراجع بزرگوار قم است که باید صرف فقراء گردد .

8. وجوهی که نزد خودم است یا پول شخصی و یا وجوه شرعیه است که جای هر کدام مشخص و روی هر کدام نوشته شده است، اگر به پولی برخورد شد که مشخص نبود از اموال خودم محسوب نگردد. کلیه وجوهی که سهم مبارک و یا خیرات است در اختیار رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته قرار گیرد تا در موارد مقرره اش صرف گردد .

9. به فرزندان عزیزم حسن و یاسر (رضا) و علی سفارش می کنم که متدین و با تقوی باشند و دوست دارم در حوزه علمیه قم درس دینی بخوانند و در موقعش متلبس به لباس وحانیت شوند. معتقدم اینطور بیشتر محفوظ می مانند و سفارش مادرشان فاطی عزیزم که زن فاضل و بسیار متدینی است را به آنها می کنم او زن عارف مسلکی است که مورد علاقه شدید امام بود، نکند خدای ناکرده بعد از من به او کم محبتی شود، نکند خدای ناکرده صدای فرزندان نسبت به او بلند شود. او لطیف و دانا است و گوش دادن به نصایح او مسلما به نفع فرزندان است .
سفارش مادرم که جان عزیزم فدای او باد را می کنم - او سختیها و مرارتهای بسیار کشیده است و همیشه انیس و مونس اماممان بوده است - فرزندانم و فاطی خیلی مواظب ایشان باشند، امروز خدمت به خانم روح امام را شاد می کند .
فاطی عزیزم تو خود بهتر از همه می دانی که دیر یا زود همه رهسپار دیار آخرتیم، سعی کن زندگی عادی خود را ادامه دهی و راضی باشی به رضای حق جل و علا .

10.بین خود و خدای خود رضایت کامل دارم که تمام تلاشم برای تقویت اسلام و نظام و امام بوده است و از این جهت در آرامش کامل بسر می برم البته من هم مانند همه کسانی که درگیر کارهای مختلف مبارزاتی و سیاسی هستند بی اشتباه نبودم و به این اعتراف می کنم ولی تنها کسانی اشتباه نمی کنند که کاری نمی کنند. در زد و خوردهای سیاسی ممکن است کارهائی انجام داده باشم که مناسب شان امام و یا یاران امام نبوده باشد، تقاضایم از خدا و یاران امام این است که مورد عفوم قرار دهند. من در جهت مصلحت امام به هیچ فرد و گروهی رحم نکرده ام و خیلی ها را در این راستا رنجانده ام که هنوز هم از این جهت ناراحت نیستم، از همه بخصوص مادر، فاطی، خواهرها و بچه هاشان و قوم خویشان مادری و پدری، نسبی و سببی امید عفو و دعای خیر دارم .
به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می خواهند. هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است .
خداوندا عبد تو پیش تو می آید و تنها امیدش به تو است عبدی شرمگین و گناهکار او را به رحمت و بزرگواری خود ببخش یا ارحم الراحمین والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته برای من 10 سال نماز و روزه بدهید. وصیتنامه های قبل از این تاریخ فاقد ارزش است .

احمد خمینی - 23/ ربیع الاول/ 1413
30/ شهریور/1371

 



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در سه شنبه 89 خرداد 18 ساعت ساعت 3:2 عصر


شاخص

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا سال 1368

در بیست ویکمین سالگرد رحلت حضرت روح الله مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه با شکوه تهران به تبیین شاخص های مهم آن امام سفر کرده پرداختند  و از دانشگاهیان وحوزه خواستند این شاخص ها را بیشتر بشکافند وآن را ترویج نمایند. سیاست خارجی وروش ومنش امام عزیزمان در صحنه روابط بین الملل از آن جمله شاخص هایی است که نیازمند تبیین بیشتر است .اکنون که افرادی حتی مانند خانم اشراقی نوه دختری امام خمینی وهمسر آقای محمد رضا خاتمی هم روی به تحریف امام  آورده اند ومی فرمایند اگر امام اکنون زنده بود صد و هشتاد  درجه تغییر کرده بود بیش از زمانهای دیگر لازم است شاخص های امام مورد بررسی وتبیین  قرار گیرد . کتاب سیاست خارجی دوره حیات امام خمینی به تبیین الگوی ساست خارجی امام می پردازد این سمت گیری را نمی توان با  نظریات روابط بین الملل تحلیل کرد وکیلومتر ها با شعار نه غزه نه لبنان فاصله دارد

برای مطالعه سخنان خانم اشراقی بر روی آدرس اینترنتی ذیل کلیک نمایید

http://www.jahannews.com/vdcg7u9qwak9qy4.rpra.html

تالیف: ابوالفضل صدقى

تاریخ انتشار: مرداد 1386

شابک: 1-0211-489-964-978

نوبت چاپ: اول

قیمت: 19,000 ریال

شمارگان: 2000

معرفی کتاب:

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا رحلت امام خمینی از چه الگویی پیروی می نموده است ؟ این سؤالی است که این کتاب به دنبال یافتن پاسخی برای آن می باشد . هیچ یک از شاخص های موجود در روابط بین الملل بعد از جنگ جهانی اول از جمله آرمان گرایی و بعد از جنگ جهانی دوم از جمله رئالیست ها و نئو لیبرال ها ، همانند مکتب وابستگی متقابل و نهادگرایان نئو لیبرال و رئالیسم ترمیم یافته ی والتز با نام رئالیسم ساختاری و حتی نظریه ی جدیدتر سازنده گرایی نمی تواند به طور کامل کلید معمای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این دوره باشد . سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر اساس الگویی است که اصول آن ، مبارزه با ظلم و استکبار و حمایت از مظلوم ، دعوت جهانیان به حیات طیبه ، حفظ تمامیت ارضی و ام القرای اسلامی و اصل نه شرقی و نه غربی ( قاعده ی نفی سبیل ) است که الگویی بی بدیل و منحصر به فرد می باشد .

برای مشاهده نمای کتاب برروی سایت اینترنتی ذیل کلیک نمایید

 http://www.irdc.ir/book.asp?id=520



نظر بدهید

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در شنبه 89 خرداد 15 ساعت ساعت 11:12 صبح


مادر

بر مزار مادرم

باز آمدم بپرسش حال تو ای امید

ای مادری که هر نفسم گفتگوی تست

باز آمدم که بوسه زنم برمزار تو

ای مادری که هر نفسم گفتگوی تست

***

باز آمدم که شکوه کنم از غم فراق

وز بانگ ناله، روح ترا با خبر کنم

مادر! غم تو همنفسم شد بجای تو

با این غم بزرگ ، چه خاکی بسر کنم؟

***

جان پسر فدای تو، ای مادر عزیز

کی دانی از فراق ، چها بر پسر گذشت؟

هر لحظه ای که در غم مرگت ز ره رسیده

با سوز آه آمد و با چشم تر گذشت

***

غمخانه است سینه ی من در فراق تو

آنکس که هست از غم من باخبر، خداست

آگه نبودم از غم بی مادری، ولی ـــ

مرگت پیام داد که: بی مادری بلاست

***

وقتی ز دست ما و نماند از برای ما

غیر از غمی ، شکسته ودلی، جان خسته ای

تو مرغ جاودان بهشتی شدی ولی ـــ

داند خدا که پشت پسر را شکسته ای

***

مادر! بخواب خوش ، که زیادم نمیروی

جانم فدای تو ، منزل مبارکت

مادر بخواب ، کعبه ی من خاک کوی تست

قربان خاک کوی تو ، منزل مبارکت.

 



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در چهارشنبه 89 خرداد 12 ساعت ساعت 5:0 عصر


پیام

چرا رهبری فردای روز انتخابات به رئیس جمهور تبریک گفتند؟

از شبهاتی که معترضان به انتخابات مطرح میکردند،این بود که چرا مقام معظم رهبری فردای انتخابات پیام دادند و به ملت و شخص رئیس جمهور تبریک گفتند؟؟؟ 
با توجه به ایام حماسه 40 میلیونی 22 خرداد 88مرور پیامهای گذشته مقام معظم رهبری که بلافاصله بعد از انتخابات ریاست جمهوری صادر شده است  خالی از لطف نیست
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=7157 

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=171 

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=3070 

http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=2841 

این چهار پیام مقام معظم رهبری است که دقیقا فردای انتخاباتهای 76، 80، 84 و 88 صادر شده است.



نظر بدهید

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در یکشنبه 89 خرداد 9 ساعت ساعت 2:24 عصر


خواب

روایتی از خواب آیت‌الله بهجت درباره رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام صدیقی در گفت وگو با وطن امروز درباره ابعاد شخصیتی آیت الله بهجت چنین می گوید


قبل از به دنیا آمدن آیت‌الله بهجت، پدر ایشان به بیماری سختی دچار شده و در زمان بیماری، صدایی می‌شنود و کسی به ایشان می‌گوید که محمدتقی در راه است. همین امر نشان می‌دهد که آیت‌الله محمدتقی بهجت ذخیرهًْ‌‌الله است و گوهر خاص و نایابی است که خداوند عطا کرد


-مرحوم آقای بهجت قبل از 18 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند

 

-با یک واسطه از شیخ عباس قوچانی نقل می‌کنند که محضر استادمان میرزاعلی آقای قاضی بودیم، استاد فرمودند شیخ محمدتقی بهجت نامه‌ای نوشته و در این نامه مساله‌ای را سؤال کرده است. اگر کسی 3 روز روح را از بدن خارج کند حال که روح به بدن باز‌گردد آیا باید قضای نماز را به جای آورد؟ استاد بیان کردند که من مطمئن هستم این کار، کار خود شیخ محمدتقی بهجت است و ایشان سیر ملکوتی داشته است

 

-ایشان در نماز، نماز نمی‌دید، بلکه خدا را می‌دید. وقتی نماز می‌خواند 3 روز بدنش خسته بود. عده‌ای می‌گفتند ما نگران نماز آقا بودیم و درخواست داشتیم که از نماز مستحبی خود کم کنند. یکی از مراجع قم بیان می‌کردند که آیت‌الله بهجت نقال نیست و هرچه می‌گوید جزو جانش است

 

- در آن زمان که مبارزه با شاه باب نبود، جمعی آمده بودند خدمت مرحوم آیت‌الله بروجردی و اعلام آمادگی کرده بودند که اگر ایشان دستور دهند، حاضرند علیه شاه قیام کنند. آیت‌الله بروجردی از این امر استقبال نکرده بودند و اجازه چنین حرکتی را نداده بودند. بعدها در جمعی فرموده بودند «با فرض اینکه شاه از سلطنت خلع شد، چه کسی را می‌توانیم برای اداره مملکت معرفی کنیم.» لذا دلیل عدم حمایت ایشان از این حرکت، این احساس بود که شخصی برای جایگزینی شاه نداریم. مرحوم آقای بهجت همان زمان فرموده بودند «چرا نمی‌توان کسی را پیدا کرد؟ با توکل بر خدا و پس از شروع حرکت و سقوط شاه، شخص جایگزین او پیدا می‌شود» لذا در اوج عرفان و فقاهت، مسائل سیاسی آن زمان را دقیقا رصد کرده و از حرکت‌های ضد شاه حمایت می‌کرد

 

- آیت‌الله بهجت به علت علاقه وافری که به امام خمینی داشتند از ابتدای نهضت همراه ایشان بودند. متقابلا علاقه امام به آیت‌الله بهجت نیز فوق‌العاده بود. حضرت امام می‌گفتند که آقای بهجت صاحب موت اختیاری است و قدرت خلع دارد و می‌تواند روح را از بدن خودش خارج کند
- اطرافیان امام (ره) مثل آقای مسعودی نقل می‌کردند، امام آن روزی که بنا بود به دیدار آیت‌الله بهجت بروند ذوق و شوقی وصف‌نشدنی داشتند و وقتی وارد اتاق محقر آقای بهجت ‌شدیم، امام با نگاهی که به ما ‌کردند، ‌فهمیدیم که ایشان دوست دارند خلوت بشود و 2 نفری با هم سخن بگویند و اینکه میان این عاشق و معشوق چه می‌گذشت، خود و خدایشان می‌دانند

 

-مرحوم آقای بهجت در زمان بیماری حضرت امام، خیلی برای شفایشان دعا کردند، ایشان می‌فرمودند: «در حال تعقیبات نماز صبح بودم که مکاشفه‌ای برایم پیش آمد؛ امام با صورت نورانی و در حال تبسم از جلوی من رد شدند

- ایشان مسیرشان و عادتشان این بود که در امور مدیریتی کشور دخالت نمی‌کردند که این خودش تقویت مدیریت کشور و رهبری بود. ولی دلسوزی و دعایشان را داشتند و در خلوت‌ها،‌ آنچه لازم خیرخواهی بود به آقایان می‌فرمودند


-در جریان فتنه 18 تیر، آقازاده مقام معظم رهبری با مرحوم آقای بهجت دیداری داشتند که مرحوم آیت‌الله بروجردی هم در آن جلسه حضور داشتند. آیت‌الله بهجت به آقازاده رهبر انقلاب فرمودند، به پدر سلام برسانید و بگویید محکم در جای خودش بنشیند، دشمنان می‌خواهند پدر شما را از جایگاهش بلند و ضربه‌های سنگینی را به نظام وارد کنند

 

- منبع موثقی از آیت‌الله بهجت نقل کردند که ایشان در خواب دیدند که حضرت امام زمان(عج) در مجلسی حضور داشتند،‌ علمای بزرگ اسلام هم در خدمت آقا امام زمان(عج) بودند،‌ آیت‌الله خامنه‌ای وارد شدند و امام زمان (عج) جلوی پای ایشان تمام قد بلند شدند و برای ایشان جایی برای نشستن باز کردند


-در خواب یا مکاشفه‌ای ایشان خطری را نسبت به انقلاب پیش‌بینی کرده بودند و به مقام معظم رهبری پیغام دادند که خطری را نسبت به انقلاب پیش‌بینی کرده‌اند و توصیه صدقه و دعاهای خاص را به ایشان کردند و فرمودند، آنچه از من ساخته بود نیز انجام دادم



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 ساعت ساعت 11:3 صبح


یا زهرا

نظر رهبر معظم انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا

حجت الاسلام ادیب یزدی درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: یادم می آید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:"درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟" رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: "برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند."
وی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی جهان افزود: دقیقا همین نکته ای که حضرت آقا فرمودندمدنظر است.ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت این که فضائل حضرت زهرا(س) هم بی حد و حصر و بی اندازه است. فاطمه زهرا(س) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه(س) نفاق را از انسان می زداید، ایمان انسان را زیاد می کند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی می شود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا می کند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین(ع) خصوصا حضرت بقیة الله(عج) محبوب می نماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان مضاعف می کند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی ها، متدینین، نمازگزاران و مسجدی ها در مراسم هایی مختلف این فضائل گفته شود.
ادیب یزدی ادامه داد:ایام فاطمیه هم نزد شیعیان و ارادتمندان خاندان حضرت محمد(ص) ایام معین و کاملا علنی است. اما برای شهادت حضرت صدیقه فاطمه(س) 4 نقل وجود دارد اول اینکه برخی معتقدند خانم(س) 40 روز بعد از رحلت حضرت پیامبر(ص) به شهادت رسیده اند بعضی ها گفته اند 60 روز، بعضی ها 75 و بعضی ها دیگر 95 روز. اما برای این که روز عظیم شهادت بی بی از دستمان نرود فصلی را به عنوان ایام فاطمیه قرار داده ایم که در مشخص ترین ایام 10 روز قبل از شهادت 75 تا 10 روز بعد از شهادت 95 در نظر گرفته شده است.یعنی در طول سال حداقل 40 روز برای بیان فضائل فاطمی قرار گرفته شده است



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در یکشنبه 89 اردیبهشت 26 ساعت ساعت 4:31 عصر


کتاب

معرفی کتاب عنوان: نگاهی گذرا به حقوق بشر از دیدگاه اسلام
شابک: 964-411-364
پدیدآوران
ناشر: انتشارات مؤسسه‌آموزشى‌و‌پژوهشى امام‌خمینى ره
زبان: فارسى
قطع: وزیری
موضوع: حقوق
تاریخ‌نشر: 1
نوبت‌چاپ: اول
تعداد صفحات: 272
بها: 33000 ریال
نوع جلد: شومیز
چکیده و توضیحات:
این کتاب درباره حقوق بشر است که در یازده فصل با استفاده از آیات و روایات، به بررسی دیدگاه‌های اسلام می‌پردازد.
فصل‌های اول و دوم کتاب بخش‌هایی نظیر تعریف حقوق بشر، بررسی واژه حق در قرآن، نگاهی به انسان‌شناسی، منشا بودن حق خداوند و ملاک جعل حقوق از ناحیه او را دربر می‌گیرد. فصل سوم نیز اصول موضوعه حقوق بشر را در سه اصل«توحید»، «حکمت بالغه الهی» و «جاودانگی روح» تبیین می‌کند. کاستی‌‌های اعلامیه حقوق بشر موضوعی است که در فصل چهارم، در هفت مورد از جمله «فقدان نظم و ترتیب» و «بی‌اعتنایی به دین» به آن پرداخته شده است. فصل‌های پنجم، چهارم و ششم به ترتیب با واکاوی موضوعاتی چون نظام‌نامه حقوق و تکالیف بشر، مفاهیم آزادی و نظام برده‌داری، به بیان نظرات اسلام و نظرات دیگر مکاتب درباره این موضوعات می‌پردازد. چهار فصل پایانی این اثر نیز با پرداختن به اشتراک‌ها و تفاوت‌های زن و مرد و بررسی نهضت هواداران حقوق زن و شبهات مطروحه، جواب‌هایی قرآنی در این باره ارایه می‌کند و سپس به تشریح تفاوت‌های تکوینی و تشریعی و ارایه راهکارهایی برای تقویت بنیان خانواده می‌پردازد.
وزن: 400 گرم


نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در یکشنبه 89 اردیبهشت 12 ساعت ساعت 6:24 عصر


حکیمی

جدایی دین از سیاست به تعبییر علامه محمد رضا حکیمی

یکی از بهترین تعابیر درباره جدایی دین از سیاست را ازعلامه  محمد رضا حکیمی در صفحات 250 و 251 از کتاب خورشید مغرب دیده ام که بد ندیدم شما هم آن را بخوانید. ایشان بسیار ساده و روان و در عین حال بسیار دقیق نظرشان را درباره جدایی دین از سیاست ابراز کرده اند

« آنان که از فعال بودن دین در اجتماع هراس دارند، همواره این تفکر کفر آمیز را شیوع می دهند که دین از سیاست جداست، چون می دانند که هنگامی که دین از سیاست جدا شد، از قدرت جداشده است و وقتی از قدرت جداشد یعنی هیچ. شما نمی توانی فرزندت را چنانکه می خواهی تربیت کنی. نمی توانی ناموس خود را، برای خود داشته باشی. نمی توانی تاریخ پیغمبرت را در جایی بنویسی. نمی توانی یک خوراک پاک و حلال را دربازار به دست آوری. نمی توانی در برابر توهین به مقدسات دینت نفس بکشی. نمی توانی یک قدم برای از بین بردن ظلم برداری. نمی توانی یک امر به معروف و یک نهی از منکر بکنی. و سرانجام چه، همان هیچ که گفتیم. آن رندان و مأمورانی که می گویند دین از سیاست جداست، این را می خواهند، یعنی: بیدینی و بردگی مسلمان را می خواهند، یعنی: محو شدن اسلام و شوکت اسلام و عزت اسلام و حریت مسلمانان را می خواهند، و آزادی برای فحشاء و منکرات (و بتبع، وابستگی و بردگی سیاسی و نوکرمآبی و سرسپردگی) رامی خواهند! و تو وای مسلمان، این چگونگی را نخواه، سنگر را رها نکن، و از صحنه کنار نرو! به گذشته ها فکر کن، و این عزت و قدرت را از دست نده

حالا بگذارید آقایان هزار تا استدلال و صغری کبری هم بکنند که طبق منابع منقول و طُرق معقول ثابت می شود که دین از سیاست جدا نیست. اصل مطلب دین و سیاست همین بود و بس! به همین ساده گی ...



نظر بدهید

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در پنج شنبه 89 فروردین 19 ساعت ساعت 1:6 عصر


فمنیست

عروس های فمینیست 

شاید این پست زیاد با حال و هوای موضوع این وبلاگ جور در نیاد ولی برای عوض شدن فضای وبلاگ از آن استفاده کردم هر چند بند آخر آن که مربوط به فمنیست هاست کاملا سیاسی است

عروس عادی: با اجازه بزرگترها بله (این اصولا مثل بچه آدم بله رو میگه و قال قضیه رو میکنه.)

عروس لوس: بع……….له!

عروس زیادی مؤدب: با اجازه پدرم، مادرم، برادرم، خواهرم، دایی جون، عمه جون،…، زن عمو کوچیکه، نوه خاله عمه شکوه، اشکان کوچولو، … ، مرحوم زن آقاجان بزرگه ، قدسی خانوم جون ، … ، … (این عروس خانوم آخر هم یادش میره بگه بله واسه همین دوباره از اول شروع میکنه به اجازه گرفتن … !)

عروس خارج رفته: با پرمیشن گریت ترهای فمیلی … اُ یس

عروس خجالتی: اوهوم

عروس پاچه ورمالیده: به کوری چشم پدر شوهر و مادر شوهر و همه فک و فامیل این بزغاله (اشاره به داماد) آره…. ( وضعیت داماد کاملا قابل پیش بینی است)

عروس هنرمند: با اجازه تمامی اساتیدم، استاد رخشان بنی اعتماد، استاد مسعود کیمیایی، …، اساتید برجسته تاتر، استاد رفیعی، … ، مرحوم نعمت ا.. گرجی ، شیر علی قصاب هنرمند، روح پر فتوه مرحومه مغفوره مرلین مونرو، مرحوم مارلین دیتریش، مرحوم مغفور گری گوری پک و … آری می پذیرم که به پای این اتللوی خبیث بسوزم چو پروانه بر سر آتش …

عروس داش مشتی: با اجزه بروبکس مُجلی نیست من که پایه ام …

عروس زیادی مؤمن و معتقد: بسم ا.. الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین … اعوذ با… من شیطان رجیم یس و القرآن الحکیم …. الی آخر …. ( و در آخر ) نعم

عروس فمینیسم: یعنی چی؟! چه معنی داره همش ما بگیم بله … چقدر زن باید تو سری خور باشه چرا همش از ما سؤال می پرسن ! … یه بار هم از این مجسمه بلاهت (اشاره به داماد) بپرسین … (اصولا این قوم فمنیست جنبه ندارن که بهشون احترام بذارن و یه چیزی ازشون بپرسن … فقط باید زد تو سرشون و بهشون گفت همینه که هست می خوای بخواه نمی خوای هم به درک)

 

 



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در دوشنبه 88 اسفند 17 ساعت ساعت 8:52 صبح


سروش

مصاحبه عبدالکریم سروش با روزنامه لوموند

Abdol Karim Sorouch : l"Iran, en quête de justice

 رهبر فکری اصلاح طلبان سکولار در تازه ترین افاضات خود به شدت به امام خمینی (ره) اهانت کرد
سروش در بخشی از مصاحبه مفصلش با لوموند چنین می گوید: آنچه پس از انقلاب ظهور کرد یک استبداد دینی بود. آیت الله خمینی (امام) هرگز علاقه ای به ایده دموکراسی نداشت. او بود که با ذکر آن در تعریف جمهوری اسلامی مخالفت کرد. چرا که در چشم او اسلام به تنهایی دربردارنده همه چیز بود 
سروش که پیش از این منکر نزول قرآن از سوی خداوند شده بود، در حالی از دموکراسی می گوید که خود و جریان مورد حمایتش پس از انتخابات هنوز به رای مردم تمکین نکرده اند
لازم به ذکر است مجموع آرای جریان مورد حمایت سروش در انتخابات گذشته کمتر از میزان آرای باطله بود در حالی که مهدی کروبی در انتخابات سال 84 که بدون حمایت عناصری نظیر سروش به میدان آمده بود بیش از 5 میلیون رای کسب نموده بود

با کلیک بر روی سایت اینترنی ذیل مصاحبه کامل سروش با روزنامه لوموند را به زبان فرانسه بخوانید
http://www.lemonde.fr/opinions/article/2010/03/01/abdol-karim-sorouch-l-iran-en-quete-de-justice_1312831_3232.html



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط Abolfazl sedghi در چهارشنبه 88 اسفند 12 ساعت ساعت 3:6 عصر


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز